tisdag 13 september 2011

Raku

Vackra tavlor med i akvarell och akryl

Titta vilka färger!

I dag har jag träffat två underbara konstnärer från Gotland! De har en utställning här nu med underbara tavlor, rakukeramik och smycken. Jag köpte ett par örhängen, hopplöst detta att få se mycket fint. Det kommer bli dyrt i längden haha! Väldigt roligt jobb i alla fall! Örhängena jag köpte är de med turkoser som hänger till höger. 200 kronor för det. Då är de rakukeramik på. Älskar detta! Kom just på hur mycket jag gillade att gå keramikkurs för hundra år sedan i Rimforsa. Då provade vi faktiskt på raku, och brände keramiken ute i en grop i skogen. Blev så fint! Men inget mot dessa alster förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!