fredag 2 november 2012

Vila i frid Maj

I tisdags var jag på begravning. Det var min mormors syster, Maj, som somnade in nyligen. Hon blev 87 år och har haft ett fint liv, ända tills hon fick en stroke för snart tre år sedan. Sedan dess har hon mest varit förvirrad, hemskt. Skönt att hon fick sin vila nu och får träffa sin syster och sin man.

Såhär såg min handblomma ut, som Maj fick på sin kista

Utanför kyrkan blommade det fin rosor. Tänk att de överlevt både frost, kalla nätter och snöfall. Men de har det nog bra där vid kyrkväggen. Så fint.

Blommorna gick i höstiga färger. Detta arrangemang från de närmast sörjande

Även fina laxrosa färger på vackra blommor, fick Maj med sig

Vi var även förbi mormors grav och tände ett ljus. Lilla mormor, även hennes sista år blev som i ett töcken av Parkinsons sjukdom. Men nu får vi hoppas att de två systrarna sitter uppe bland molnen och dricker vin tillsammans. Det gillade de att göra då de var pigga och friska.

1 kommentar:

  1. Vackra bilder från en fin begravning.
    Jag har virkat en mössa, den finns nu på bloggen.

    Kramen

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!