torsdag 1 juli 2010

Tragedikök och vänninemys

Såhär ser vårat köksbord ut för tillfället. Likadant i hallen och kattrummet...
En liten coool tjej som tryckte i sig en hel (!) chokladboll själv

Mumsigt med chokladbollar och de sista brownisarna

Den här dagen har gått i 180. Först kom en målare klockan halv åtta för att måla stommen i köksskåpen. Det faktum att han skulle komma då gjorde att vi fick plocka ut allt ur alla skåp, lådor och skafferiet igår kväll efter jobbet. Vid tio på kvällen! Lagom road, men vi glömde hela städskrubben och massa annat så det var bara att springa in dit och röja ännu en ikeaplastkasse full då målaren skulle in i ännu ett fullproppat skåp. Vad mycket skit vi har! Jisses, hela matbordet och golvet i katternas rum är fullt av koppar, fat och musli, te och pasta.

Sedan kom min bror och vi for till ikano för att hämta lunch, här går ju knappast laga mat. Får leta ihjäl sig efter minsta lilla tesked. Där får jag insulinkänning medans vi sprang och letade efter fikabröd tills Emma och Linda skulle komma förbi. Det blev chokladbollar, kunde ju inte baka något i tragediköket.

Stackars Emy skickar ett sms och vill fika, men undrar om det går bra efter tre, då fattar inte jag det i min dimma att det inte är Emma som ska komma till mig vid tre.. Va vimsigt det blev! Så kan det gå då man inte läser ordentligt...

Att koka kaffe är inte det lättaste då man inte har något kök heller. Fick brygga i vardagsrummet, på golvet. Och leta som en tok efter muggar och fat. Sedan blev det full rulle då flickorna kom med sina små tjejer. Flädersaft, kaffe och chokladbollar avnjöts under ett par timmar. Skönt att få vara still då. För sedan bar det av till ikano för att äta och skaffa flyttkartonger till alla satans saker som belamrar hela lägenheten. Tala om katastrofområde, tur att det blir så fint att det är värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!