lördag 12 december 2009

Fredagsmys

Ikväll har vi haft kompisar här på middag, så nu står magen i åtta hörn och halsbrännan är ett faktum. Kyckling med jordnötssås, ris, vitlöksbröd och creme brulè stod på menyn. Till det blev det vin, glögg, varm äppelcider calvados och irish coffée. Sen godis och chips. Hm kanske inte så konstigt att jag är mätt som en välfödd gris just nu då?! Men trevligt var det! Vi drack luciaglöggen, med kakaobönor. Den var jättegod! Smakade verkligen choklad och inte fullt så spritig fast det var en starkvinsglögg. Nu dricker jag samarin och förbannar cafè world. Bara för att jag klickat en gång för lite då jag gjorde maten, så har min buzzrate sjunkit från 105 till 5,2. grr!

Äppelcidercalvados

1 liter äppelcider
2-4 kanelstänger
2-4 stjärnanis
1,5 dl calvados
1,5 del råsocker

Cider, kanel och stjärnanis värms i en kastrull. Ta bort från värmen och tillsätt calvados och socker. Servera gärna i genomskinliga glas och låt kanelstång och stjärnanis följa med ner i glaset. Mumsigt!

Recept ur Amelia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!