lördag 26 december 2009

Annandag julshopping

Tomteverkstad i en shopping galleria
Sister & brothers hade jättefin butik i Ingelsta gallerian. påminde lite om butikerna i Stockholm, med fina tapeter och lampor. Fint!

Mysig blomaffär i samma galleria


Idag for jag och Fredrik till Norrköping för att kolla in deras julrea. Hittade allt lite grann vardera, trots viss kaos i butikerna. På Monki och Gina Tricot var det krig som gällde, så dessa skippade vi lite snabbt.
Annars så flöt dagen på rätt lugnt, förutom en vääldigt stressad tant som skulle gå på toaletten samtidigt som mig. Trots att jag låst efter mig och de då står upptaget utanför så fortsatte hon rycka och slita i dörren. "Jag har minsann lagt i två stycken 5 kronor nu!" Sa hon upprört då jag var klar. Och? Tänkte jag, det spelar ju inte någon roll om hon så proppade i hundra fem kronor så är det ju upptaget i alla fall?! Det här är dessutom andra gången i denna stad som en gammal tant försöker gå in på toan där jag sitter. Förra gången så fick tanten till och med personalen att öppna dörren! Vad är det med Norrköpings toalettvanor? Brukar de sitta och skita i knäet på varandra eller vad? Jag är mer van att man väntar tills den första är klar, innan man bryter sig in och gör sitt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!