fredag 4 december 2009

"Det finns folk här"

Nu har vi fått hem mina sista möbler ifrån mamma och pappa som håller på att flytta. De verkar överlyckliga över sitt nya hem, trots att de varken har lampor eller teve än.
- Man ser folk och gatulampor. Det är inte helt kolsvart, sa mamma exalterat.
Hm nog för att det är mörkt på landet där de bodde, men de har ju sin charm det me, att slippa se alla grannar och så. Fast det är klart kolsvart från klockan 16 till morgonen därpå blir ju mycket förstås...

Men möblerna då, den ena var mitt gamla ikea databord, hörnmodell som jag hade i min etta. Det målade vi vitt i somras (shabby chic gäller här) och sen har det stått i det lilla hästhuset ute hos dem sen dess. Behöver jag säga att det luktar häst här nu då det kom in i värmen? Inte lite heller och då stod det ändå i ett lösdriftshus där inga hästar varit på många år. Det verkar dock inte möbeln bry sig om för den stinker likadant fast jag gått loss med såpa på den som en galning. grr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!