tisdag 27 mars 2012

Stångåstaden i ett nötskal...

Idag vaknade jag av att det ringde på dörren, klockan halv nio. Det var hantverkaren som skulle fixa ordning mitt tak i badrummet. Hade jag helt glömt bort..
"Näää, väckte jag dig? Sabla hantverkare du", sa han då han såg min rufsiga skapelse.
Nu är taket skrapat och färgen borta, en fläkt står därinne och brummar för fullt. Som tur är var skadan relativt liten, om man jämför med en tant längre bort på samma plan. Hennes tak hade börjat regna då de började borra i brunnen övanpå mig. Då hade brunnen där med rostat sönder helt och hållet. Smart av Stångåstaden att vänta tills huset rasar samman innan de gör något...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!