måndag 26 mars 2012

Motala tur & retur

Idag blev det en tur till Motala. Först var det en intervju med en äldre farbror till ett porträtt. De bodde superfint i en lägenhet vid hamnen, med balkong kanske 100 meter från Vättern. Där mellan deras balkong och vattnet såg det nu ut som en arbetsplats, helt lerigt och stubbar överallt. Där skulle det styckas av tomter till husbyggen, de flesta tomterna är sålda till just Linköpingsbor. Det beror på att en strandtomt där kostar mellan 500 000-700 000 kronor ungefär. Vilket är billigt om man jämför med strandtomter här hemma. Underbar lägenhet hade de med...

Efter intervjun träffade jag Zung för lunch i Folkets Hus. Där bland kristallkronor och kandelabrar åt vi en buffé bestående av fisk, kåldolmar och potatis. En härlig salladsbuffe med ägg och sill ingick med. Efter det var vi helt jästa och gick till Josefinas Rum och njöt av alla fina shabby chic-saker. Där inne vill jag bara ha allt! Köpte inget denna gång.

1 kommentar:

  1. Låter som en mysig dag!
    Och att käka bland kristallkronor och kandelabrar tackar jag inte nej till=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!