fredag 4 november 2011

Mykoplasman tar över..

Idag vart det ett nytt läkarbesök. Nu har de konstaterat att en mykoplasmabakterie har orsakat min lunginflammation. Inte kul! Då kommer de dröja innan jag slutar hosta och leva. Fick i alla fall en annan starkare penicillinkur, under denna tid får jag inte vistas i solljus... (Känns ju som en nyttig penicillin detta..) Plus en annan hostmedicin som ska vara bättre mot den sega slemmiga hostan jag har. Bara hålla tummarna nu då och hoppas att detta elände släpper nu. Snabbsänkan låg i alla fall på 33 nu, bättre än 49 som det var i söndags. Men det är ju en bit kvar till under 10 ännu. Tråkigt är det här! Börjar känna mig ganska isolerad och uttråkad, så de borde ju vara ett friskhetstecken i alla fall. Men såhär långt kan vi ju säga lunginflammation 1 - Pernilla- 0..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!