torsdag 10 november 2011

Jag överlevde mykoplasman :)

I dag började jag jobba efter två (2) veckors sjukdom. Känns helt skumt, overkligt nästan att jag var sjuk så länge. Den polletten trillade ner i onsdags, när Amelia damp ner i brevlådan. Andra numret sedan jag blev sjuk. Då kom jag på att jag varit hemma två veckor, för tidningen kommer var 14:e dag. Helt sinnessjukt. Tala om att man blir däckad (eller knockad som Expressen skrev) av den otäcka bakterien. I dag var även sista dagen på penicillinkuren. Bara hoppas att det håller sig bra nu, det känns tungt och ont att andas stundtals. Men det kanske man får räkna med ett tag. Läste i en artikel att av 80 personer på ett bröllop så insjuknade 50 i mykoplasman. Då märker man hur smittsamt det verkligen är. Men "bara" 12 av dessa 50 fick lunginflammationen, som jag hade. Usch och fy. De enda som sörjer att sjukdomen är över är nog Busan och Pixie, som nu får vara ensamma hela dagarna igen. De gillar verkligen då vi ligger och sover hela dagarna tillsammans..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!