torsdag 21 juli 2011

Vad är det för fel på hyresvärdarna?

Att leta bostad i Linköping är ju rejäl magsårsvarning på. Först gav jag mig in på lägenhetsbyte. se, där får man lägga upp sin lya med sina önskemål om annan lya så plockar sidan fram passande bostäder. Där hittade jag en mysig vindsvåning på ett så kallat triangelbyte. Alltså jag ville ha den, hon ville ha en annan lägenhet och den tredje familjen ville ha min. Men problemet var att en fjärde person var inblandad, och han tog den framför nosen på mig. Grr!

Så nu terroriserar jag privata hyresvärdar, utan resultat för alla är på semester. Fast idag fick jag tag på Axel Karlsson fastigheter, eller rättare sagt jag råkade ringa hem till dom. Detta efter att ingen svarat på deras kontor på flera veckor. Då svarar en sur tant att då man ringer från skyddat nummer uppskattas inte. Jag fann mig inte i att säga att förlåt jag jobbar och ringer därifrån... Så de hade minsann ingen lya och världens kö på små lägenheter. Det roliga är att jag vet att de inte har kösystem då min kompis Cissi bott hos dom... Så bara för jag ringde från jobbet med skyddat nummer, så har de inga bostäder alls, på flera år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!