lördag 2 juli 2011

Porträtt

Den här veckan har jag gjort två porträtt, det första var med i tidningen idag. Det är alltid roligt att få komma hem till folk och ta del av deras liv. De visar sina hem och fotoalbum och berättar om sig själva, bjuder på fika och vill hemskt gärna ge blommor och nu jordgubbar som de odlat själva. Denna vecka träffade jag en som fyllde 85 och en som ska fylla 90 år, de har ju hunnit med en del i sina liv. Jag tycker mycket ändrats sedan jag var liten, det är inga barn som har med sig saft i sirapsflaskor idag precis, men det är ju ingenting mot hur det är för dessa människor.
Nu ska jag måla och mysa lite innan det är dags för butiksjobb ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!