torsdag 7 juli 2011

Första veckan

I måndags påbörjade jag mitt sommarvik i Mjölby. Jag har hunnit träffa Hästmannen, varit på saftcafé och granskat socialkontor, blandannat.. Tåget har redan varit försenat 2 gånger, lite spännande att se hur detta kommer bli. Är ju inte så mycket snö nu direkt, men de stackars tågen tycker säkert det är för varmt... Idag jobbar jag kväll så börjar klockan ett. Himla skönt att få ta det lugnt på förmiddagen, det är min melodi.

Jag har haft en härlig förmiddag ute med flickorna i solen, har fått vara ute alldeles för lite denna vecka, enligt min egen mening.. Vi har fikat med Marika och Vinston, han är så söt och kom springande då jag hälsade på honom. Jag tror han gillar oss, fast Pixie brukar slå honom då hon kommer åt. Busan fick en kratta på sig, efter att kopplet slitit sig om skaftet, då surna hon till och gick med bestämda små tassar hem. Öronen stod rätt ut och hon såg verkligen grinig ut, så vi skrattade åt henne.

Sedan har jag vattnat slokande blommor i rabatten, de blir lite smått deppiga då man inte styr med dem varje dag. Plus varit ute med pappersinsamlingen. I soprummet var det fullt med möbler ihop med skräp och sura mjölkkartonger, hm. Blev lite sugen på ett vitt bord som var nertryckt i ena soptunnan, men såg inga ben till och det var mindre lockande att riva i tunnan. Sedan får man väl inte ta andras sopor heller, så himla dumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!