tisdag 26 juli 2011

Underbara hem

I dag har jag varit ute på ett trevligt jobb. Träffade en prästfamilj i Västra Harg, och de bodde i en underbar oas. Stort hus med en veranda ner mot sjön, snickarglädje och äppleträd. Lugnet infann sig så fort jag kom dit, precis som det var i Fläkterbo. Vissa platser känns bara så rätt. Det är nog åt det hållet jag ska bo, inte mitt i staden med skräniga grannar. Sedan hur många har en spegelblank sjö som närmsta granne? På en gård innan denna hade de också en sjö eller damm precis på tomten, med en vit knölsvan som flöt fram över sjön. Ser ut som på vykort. Undrar om de som bor såhär vet om hur lyckliga de är? Nu gjorde prästfamiljen det, som tur är..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!