lördag 30 april 2011

Reporterjobb och tatueringsmässa

Lillemor fotade oss med sin mobil på mässan


I går då jag vaknade hade jag fått ett sms av redaktionen i Norrköping som undrade om ja kunde komma och jobba då. Sms hade kommit klockan åtta, och där börjar man halv nio. Jag såg sms klockan nio då jag vaknade. Sista expressbussen går tjugo över nio. Så det var bara att ta bussen ner till station och haspla dit med pendeln. Först kom inte bussen, fick vänta 20 minuter, fast den ska gå var tionde minut. Sedan då jag kom till station var tåget inställt, bara invänta nästa som var försenat. Hejja Östgötatrafiken! Men vid elva var jag framme på jobbet i alla fall.... hade jag haft en bil hemma hade jag varit där innan tio i alla fall.

Sedan flöt dagen på bra, hann med öppet hus på en barnverksamhet och ett tryffelseminarium på en hundklubb. Sedan var klockan halv åtta och Lillemor kom och hämtade mig till tatueringsmässan. Där var det full rulle på alla duktiga tatuerare och Miss Emm stod och sålde sina fina kläder. Jag köpter dock bara en liten duvblå scarf till håret. Och blev som vanligt sugen på en till tatuering av duktiga Fru Duva eller Blue bird tattoo. Men värst var en fet hårig gubbe på slutet som stack tjocka nålar genom huden, och svedde armarna med eldfacklor så det bara stank bränt hår i hela lokalen. Som grandfinale tog han av sig kalsongerna, och stoppa bak snoppen så han såg ut som en tjej, och sprang omkring på scenen med brinnande fackla i rumpan och änglavingar på ryggen! Så himla groteskt! Hur kommer man på ett sånt nummer, och framförallt varför? Mest skrämmande var nog att han fick mer applåder och mer publik är bandet som spelade precis innan. Och de var bra....

1 kommentar:

  1. svar: Tack! Det är ju så härligt med alla fina blommor som lyser ute igen. Vilken läskig gubbe du verkar ha sett! =0/ "haha"

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!