onsdag 6 april 2011

Glutenfri rulltårta

Ikväll gjorde jag en rulltårta, som var både gluten och mjölfri. Kan låta ruskigt men så goood! Ser ut som kringlor, men men. Ska ha med mig till redaktionen imorgon och då krävs det fritt av både det ena och det andra. Den blev väldigt fluffig och god, i allafall nu när den är varm, glufs!


3 ägg

1,5 dl socker

1 dl potatismjöl

0,5 dl glutenfri mix

1 tsk bakpulver


Vispa ägg och socker poröst. Blanda mix och potatismjöl med bakpulver och vänd ner i smeten. Grädda fem minuter 250 grader. Valfri fyllning, jag tog hallonsylt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!