fredag 22 april 2011

Gamla artikar i en fin ask

I dag blev det städning på förmiddagen. Först ut till pappersinsamlingen och röjde bort saker från bänkarna.Sedan började Peter skura och dammsuga golven ( i omvänd ordning då) medan flickorna och jag låste in oss i sovrummet. De gillar inte dammsugaren sådär värst mycket, den är ungefär lika läskig som små barn är i deras ögon. Sedan där inne, efter lite gos, rensade jag bland mina artiklar. Förut hade jag knölat in dem i ett skåp, antingen hela blaskan, eller prydligt utriven. Nu ligger samtliga i en fin box. Förutom mina första som jag var nog och klistrade in i ett album... Får väl se hur länge jag orkar hålla på med detta, men det var rätt kul att se mina gamla texter.

Nu blir det lite vila innan jag ska ner mot stan, först fika med Emy sedan jobba i butiken. Idag tror jag inte det blir samma godiskaos som igår, möjligen glasskaos. Vilket i och för sig är ännu värre men bara det inte är båda två kaos samtidigt så går det an.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!