torsdag 21 april 2011

Kycklingar och hembakat

I går blev det mer roligt reporterjobb. Först träffade jag en kvinna som har en decoupageverkstad och butik, som heter Grobladet. En underbar affär med massa fina saker. Det slutade med att både jag och fotografen gick därifrån med varsin påse med ägg. Han köpte färdiga ägg och jag köpte bruna ägg att dekorera själv, med fjädrar och notblad. Texten om henne kan ni läsa på Folkbladet.se.

På eftermiddagen var det dags att gosa med fjuniga och duniga kycklingar och ankungar. Så mysigt! Där fick vi fika i ett växthus. Hembakad kaka med vanilj, och små plantor av chilipeppar och blommor runt bordet. Vi sa det att vilket bra jobb vi har!

Men idag var det tillbaka till verkligheten och butiksjobb, något som jag inte gjort på 3 veckor. Då var det som en kalldusch att jobba där idag, så mycket folk! Påskgodishysteri ihop med glasshysteri. Så nu ska jag lägga mig och avlida i soffan. Dekorera ägg får jag göra efter påsk. Snark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!