onsdag 27 april 2011

Motala by day & Vadstena by night

I dag var jag i Motala och hälsade på hos Zung. Först fikade vi hemma hos henne, sedan var vi på stan och shoppade lite. Då såg vi denna söta hund bunden utanför Östensons. Alla var framme och klappa på det lilla yrvädret.
Sedan for jag och hämtade Peter på hans jobb och vi åkte till mina föräldrar i Vadstena. De bjöd på smarrig lax och vi hämtade mina dahlialökar/knölar. Vi kikade vi lite snabbt på "stan" och såg vi mammas fina tavlor i ett skyltfönster. Kul!

Slingriga och trolska grenar växte vid ett hus
Och slottet såg lite ruskigt ut i gråvädret som var i dag.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!