torsdag 4 mars 2010

Mc Donalds i Motala är inte som alla andra

Idag var vi på mc donalds och skulle spela in vår teaterpjäs som sedan ska bli radioteater. Butikschefen sa att det var okej och sedan satte vi igång. Men det var en liten bitch som jobbade där som vägrade höras på radiosnutten. Nu ville ju vi ha miljöljud för att man ska fatta att det är på mc d även om det inte syns i radion. Lite läskmaskin och rasslande av isen och sådant. Men det fick vi inte för henne. Vi fick helt sonika stänga av våra inspelare, trots att det är fullt lagligt att spela in samtal som man själv är med i. Jag vet inte vart hon trodde att hon skulle höras? Vi ska ju göra en skoluppgift och det var absolut inte henne vi var intresserade av alls.

Trots ihärdigt lovande att hon inte skulle vara med kom tills sist deras butiksägare och klagade.
"Jag är chef här och ni får stänga av era mobiltelefoner nu!" Hon blev lite spak då jag påtalade att butikschefen minsann gett oss lov att sitta och spela in vår pjäs där och till och med lovat ställa upp och agera en fejkbeställning åt oss. Men men, för hennes del fick vi till sist spela in vår pjäs med miljöljud och allt, när hon väl fattade vad det var vi gjort.

Tråkigt att många människor är så aviga. Skulle jag stå och jobba på mitt jobb och skolungar vill ha hjälp till ett projekt så skulle i alla fall inte jag motarbeta så mycket jag kunde. Kan ju förstå reaktionen om det skulle sändas på teve el liknande. Men det här vet jag inte ens om det kommer hamna på bonas hemsida. Och skulle det göra det så hörs det inte vem som pratar i bakgrunden i alla fall. Men visst, vi har givetvis tagit bort den mycket speciella mc donalds arbetaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!