måndag 8 mars 2010

Barnsliga vuxna

Jag har alltid tyckt att alla barn som kommer till godisbutiken på helgerna är så jobbiga. Men nu har jag börjat inse att det är ju föräldrarna som är de som är jobbiga. Kommer instormandes i butiken tio minuter före bion ska börja och tror på fullaste allvar att de stackars barnen ska hinna välja ut sina favoritgodisar på den stunden. Tjat och härj på de små liven för det är ju sååå bråttom. Varför inte helt enkelt gå dit tidigare? Man kan ju faktiskt ge de små friheten att få välja själva. Inte ens de vuxna handlar så snabbt, men de når ju åtminstonde sina favvisbitar och har betydligt lättare att få ner dem i påsen. Skulle vi hasta in och kasta ner bitar i en påse skulle hälften hamna på golvet då också.

Roligast var ju en liten tjej som hittade chokladmedaljerna som hängde i färgglada snören.
"Titta mamma en medalj! Sådana får man om man vinner en tävling!" Varpå hon kastar sig ut mot dörren i full fart. " Vänta, Sara, vi ska gå ut på andra sidan", sa mamman. "Men mamma jag vann ju, jag var först vid dörren. Vinner man så får man en medalj!" Smart liten tjej detta, men mamman genomskådade det hela tricket och medaljen uteblev..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!