fredag 5 februari 2010

Vilken dag!!

Den här dagen började mindre bra med att alla tåg var en timme försenade, minst. Jag kom iväg halv nio med ett tåg som skulle gått halv åtta. Straxt innan dess rullade nattåget till Malmö förbi, det skulle gått fem från Linköping. Kul för alla dem i deras sovvagnar, men de får ju sovmorgon i alla fall.

I Mantorp gick skolklasser på tåget, två unga tjejer satte sig mitt emot mig och bröjade flamsa och läsa Metro och Extra. Plötsligt sa den ena "Vi i Sverige borde fejka att vi har haft jordbävning så vi också får massa pengar. De kan få fota i mitt rum!" *skratt*
Hennes föräldrar har säkert sagt att hennes rum såg ut som en jordbävningskatastrof, men kanske inte menade precis som Haiti.

Sedan började de prata om att de borde vara en station i Sya. "Det var det för länge sedan, på 90-talet tror jag. Eller 1800-talet var det nog", sa den andra tjejen. *hihi* Roligt nästan jämt att lyssna på dem, undrar om vi var lika roliga som små?

På redaktionen är det krig idag, fel på tryckeriet så massa människor som inte fått sin tidning idag på morgonen. (jag oxå) De kommer hit och hämtar en blaska under protest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!