söndag 21 februari 2010

Skafferiröj

Idag har jag städat ur vårt skafferi. Jag blev inspirerad av ett reporatage i tidningen Drömhem och trädgård. Där hade de ett underbart skafferi med vackra glasburkar till alla varor med fina band och tjusigt som attans. Så fint blev det inte här för vi har inget drömhem, men det blev i alla fall rensat och avtorkat. Hade kryddor som gick ut 2007! Slängde tre påsar med skit, det är ju inte klokt. Kan ju säga att det blev massa ny plats i alla fall..

Jag vill ha ett Leilakök, med fina skålar och bulligt, pastellfärgat kylskåp. Givetvis en rosa kitchen aid oxå. Men det är ju bara en dröm. Borde vara så mycket roligare laga mat i ett sånt kök? Nu är det skavda köksluckor som Stångåstaden inte bytt sedan 70-talet. De går inte få rent, varesig i eller på, hur man än sliter med stålull så är det fläckar kvar. Kylen är visserligen ny, men vit och kantig. Tror knappast Leila har skafferi med trasiga påsar kryddor som gick ut för tre år sedan. Och hade de gjort det så låg de i alla fall i en tjusig burk. Med ett fint band och en handkriven etikett på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!