lördag 13 februari 2010

Sucker for love

Gårdagens gourmetafton var verkligen härligt smaskig. En buffé av läckra rätter dukades upp. Tzatsiki, revben, olika sallader, bröd och ostar och massa småplock. Sedan var det efterrättsbuffé. Pannacotta, frukter med grädde och choklad och en knäckigt god kaka med mandelmassa och sprit, Mums! Deras redaktion var lite mysigare än Mjölbys måste jag säga. Jättefint kök, kändes som att komma hem till någons hem. Varmt och skönt var det med. Linda som jobbade där har en superfin katt, korsning ragdoll och perser. Såg ut som en vacker birma.
Nu sitter jag och skriver med Pixie i mitt knä, hon klättrade upp på min rygg och la sig till rätta där. Vad trivsamt det är med katter!

Melodifestivalen slutade precis, det var en miss att inte Dolph var där men han var ju med en stund iallafall. Roliga de är! Meltzer som Lisbeth Salander var ju sååå likt! Annars tycker jag att Hanna Lindblad och Pauline var bäst ikväll.

Pauline hade en sån cool rosettfrisyr som Lady Gaga haft och såg allmänt piffig ut med blå klackskor och rosa klänning. Låten var också väldigt bra, lite speciell. Roligt med Meltzers kommentar efter, att det var Anna Ankas låt från början och att den då skulle vara I´m a sucker for love -annars så drar du till någon annan. Där fick den gräsliga anklan en känga för sina dumma uttalanden om att man måste suga av sin man tre gånger per dag. Något som hennes Paul Anka dementerat att hon någonsin gjort...

Hannas låt fattar jag inte att den kunde åka ut? Men den kommer nog igen starkt på alla topplistor sedan. Motalas Madonna var det någon som skrev, bra beskrivning på henne. Alltid så konstiga låtar som går till final. Anderas Johnson var ju inte bra, inte den andra tjatlåten heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!