onsdag 24 februari 2010

Krona eller klave??

Igår var min sista dag på praktiken. Då hade jag med mig en morotskaka jag bakat, överfylld av glasyr. Till och med för mycket för mig, som fullkomligt älskar den glasyren med philidelphiaost och andra smaskigheter.

Det kändes sorgligt att sluta, är ju van gå dit varje dag nu. Men idag då jag var på väg till tandis så ringde de och behövde folk imorgon. Så då ska jag dit och jobba, yeyyiiih! Blev så himla glad över det! Då måste jag i alla fall gjort något rätt som får komma tillbaka även efter praktiken. =)

Tyvärr gick det inte lika bra hos tandis. Bitit sönder en tand som jag rotfyllt för något år sedan. Den bara sprack i tre delar plötsligt. Nu har jag att välja på att göra en krona eller dra ut eländet. En krona kommer kosta nästan 8000 kronor. Vilket känns surt då jag redan lagt åtskilliga tusen på att först laga ett hål och sedan rotfylla den. Andra alternativet att dra ut den känns inte kul heller, hur ont gör inte det?! Det kostade däremot 883 kronor. Viss skillnad.. Hm detta får jag allt fundera på en stund. Pest eller kolera? Krona eller dra ut? 8000 kronor eller 883 kronor..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!