fredag 26 februari 2010

Allt för min syster


Nu har jag jobbat två dagar som journalist. Kom på mig själv att kalla mig själv praktikant, det stämde ju inte riktigt. fast är å andra sidan inte klar journalist förrän i juni heller så var ju halvsant.

Ikväll såg vi en sorglig film. Allt för min syster. Den handlade om en cancersjuk tjej vars mamma spelades av en hysterisk Cameon Diaz. De hade men hjälp av provrörsbefruktning tagit fram ett
genetiskt passade syskon att plocka delar av till den sjuka flickan. Blod, njurar och benmärg togs från henne från att hon var ett år. Till sist säger hon ifrån och skaffar en advokat som hjälper henne få tillbaka rätten till sin egen kropp. En familjetrauma utspelas. På slutet kommer det fram att det är den sjuka systerns önskan för att få kunna dö. En väldigt gripande film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!