fredag 14 september 2012

Missnöjd misse

Nu har jag bokat tid till farbror doktorn för lilla Pixie. Hon har nämligen börjat kissa inne igen, två gånger på en vecka här nu. Först en stor pöl på en stolsdyna på balkongen i tisdags och igår en pöl i soffan. Det är tyvärr inte första gången detta händer, när vi flyttade hit så kissade den gråa fluffbollen i sängen med jämna mellanrum. Hon är väldigt tydlig med sitt missnöje.

Veterinären har tidigare sagt då vi kastererade henne, att beteendet kunde kvarstå, då hon började kissa inne under hennes extrema löpperioder. Jag hade hoppats och trott att det var borta nu, men inte. Inför besöket ska vi lämna kissprov, ska bli intressant och se hur det ska kunna gå till. Tydligen så finns det speciella kissprovskit man kan köpa, som är en speciell sand man lägger i lådan. Suck.

Just nu har jag dränkt in soffan med alsolsprit, det läste jag ska ta bort stanken. Alkoholen tar väl över... Får hoppas det hjälper, annars får jag kasta denna soffa med. Det blir soffa nummer två då.
Känner jag den lilla hårbollen rätt, är det ett missnöje för att hon inte får gå ut. Hon är egentligen mycket gladare ute. Så det bästa vore om hon kunde få bo hos någon vänlig person som kan låta henne få vara ute. :-( Men vi får se vad proverna säger först.

1 kommentar:

  1. Stackare, undrar vad hon är missnöjd med. Jag brukar tvätta med ättika och vatten om det händer någon olycka och sen går ingen katt dit igen.

    Kramen

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!