måndag 17 september 2012

Jag bor...

I veckans bloggutmaning, handlar det om vart jag bor.

Kärlekens tempel i Trädgårdsföreningen

Jag bor i Linköping,en del av Sveriges femte storstadsregion. Staden är full av studenter och tenderar att dö ut en smula över sommaren. Här finns en vacker domkyrka, en glittrande å som slingrar sig genom den nedre stadsdelen. Och inte att förglömma, stadsdelen Gamla Linköping. Hit har äldre hus flyttats till en liten pittoresk by mitt i all liv och rörelse. Ett annat guldkorn är Trädgårdsföreningen med all sin växtprakt och söta små dammar.


I denna stad bor jag, i en tvåa med två små ulliga och väldigt håriga perserkatter. Med alldeles för mycket porslin och annat fyndat på loppisar. Med bokhyllor fulla av olästa böcker och en klädkammare där det ser ut som en orkan gått fram. Här bor jag nära mina vänner och min storebror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!