tisdag 11 september 2012

"Jag drömmer"

Tema två i bloggutmaningen är "Jag drömmer". Lite sent här då det ska publiceras på måndagar, men jag hade kalas här igår så det blev ingen datortid.


Jag drömmer om fred på jorden, att ingen behöver gå och lägga sig hungrig och att vi slutar att förstöra våran miljö. Det hoppas jag att alla människor vill. Vi borde leva lite mer som indianerna gjorde förr, i ett med naturen. Eller det räcker att gå tillbaka till farmor och hennes generation, som tog tillvara på allt. Det var ingen slit och släng där inte. Hon tillredde mat av hela kon, tunga och alla läskiga delar. Gjorde egen ost och lappade kläder. Vilket slit.


Men sedan har jag drömmar för mig själv med. Där jag vill bo i ett vackert gammalt hus, vid havet eller en sjö. Helst en snirklig glasveranda, där jag och mina katter kunde sitta och läsa eller skriva. Gärna en hund med, eller två. Det här söta huset rider vi ofta förbi, ute i Klockrike. Det är ett större hus bredvid, detta är litet med spetsgardiner i fönstret. Så himla sött. I den glasverandan skulle nog Pixie och Busan trivas, kunna sitta och titta ut på allt spännande som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!