söndag 30 oktober 2011

Äntligen medicin!

Underlig dag idag. Det hela började med att jag igår kväll blev sämre, efter att ha känt mig någorlunda bättre igår. Men på kvällen ökade både feber, hosta och halsont. Natten ska vi inte tala om, så ringde 1177 imorse.
"Hej, jag mår skit. Har haft feber sen i tisdags, ont i kroppen och en vedervärdig hosta. Nu har jag börjat hosta upp gula bollar och blod", sa jag.
"Det är nog ett virus, vet du", säger hon.
"Känns mer som halsfluss, det var fullt med gula fläckar i halsen i natt"... fortsatte jag.
"Ja, men det är bara virus, man kan inte ha hosta och halsfluss samtidigt. Men vi kan sätta upp en tid på jourcentralen åt dig idag", svarar hon.
"Ja, det vore ju bra, för att mitt blodsocker är nog rätt så kasst nu efter en veckas sängläge", började jag..
"Va säger du, sa sköterskan. Har du diabetes så måste vi kolla upp det här. Vad har du för blodsocker nu, och vilken temp"?
"Eh, det vet jag inte. Jag har ingen termometer... Och blodsocker har jag inte tagit nu då jag varit däckad..."
"Men det måste du göra! Du får en tid klockan 14, säger hon snäsigt.

Då var klockan 12, eller jag trodde 13 för att tiden på telefonen visade det. Ringa i panik till bror och fråga om han kan hämta mig. "Javisst ja kommer halv 2", säger han.
"Gud då måste jag lägga på klockan är ju ett, och ja måste i alla fall klä på mig och äta"!
Men då jag kom på att klockan var 12 var det ju lugnt. Väl hos läkaren hade jag en förhöjd sänka på 49, (skulle inte ha över 10) högt blodsocker (22,5), influensa och början på lunginflammation... Å så feber med såklart. Så nu är det penicillin och morfinhostmedicin som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!