tisdag 10 juli 2012

Loppisparadis

I söndags for min bror och jag på loppisrunda till Gamleby. Där fanns det loppisar och secondhandbutiker på varenda gata. Men alla var stängda utom en. I den fyndade jag smycken och en klocka för 25 kronor. Sedan åkte vi vidare till Loftahammar och hamnade på Birgittas bod. Där fanns dessa tavlor

Handgjorda väskor fanns det, så himla fina! Jag älskar sådana butiker, loppis och kuriosa blandat med nytt hantverk.

För ett tag sedan hittade min bror ett snirkligt smidesbord i en blomsteraffär. Han köpte det inte för glasskivan som skulle legat på var trasig och borta. "Det skulle vara fint med gamla vackra brädor på", sa vi då. Vad hittar vi på första bästa loppisen i Loftahammar tro? Jo gamla vindpinade bräder som suttit på en tunna.. :-)

Vad passar bättre i en hylla med spetsbårder, än gamla vackra lakan med brodyr?

3 kommentarer:

  1. Så fina saker. Visst är det mysigt med såna bodar/butiker. Loppisen är den 21/7 på Bossgård i Ö Husby. Ligger ca 2 mil från Norrköping mot Arkösund. Hoppas att du kan komma.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Oj vad mycket fint. Alltid lika kul med gamla saker.

    Kram
    Elna

    SvaraRadera
  3. Hejsan hittade in till dig ....lägger mig som följare för hit vill jag hitta tillbaka

    Ha en bra dag
    Kram Rosa

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!