söndag 22 juli 2012

En mysig loppis & slapparhelg

Nu har jag varit ledig tre dagar, som har svischat förbi i raketfart. Familjen har varit här på besök, först kom bror i tordags och sedan resten av familjen i lördags. I fredags tog vi en loppisrunda till Gamleby, sist var allt stängt där. Lite bättre lycka denna gång, allt var öppet utom en butik. Vid Ninas Bruk & Brocante hade de ställt gamla stegar mot husväggen som rosorna slingrade sig mot, så himla fint!



Lila rosor med, så himla fint!

Vi var en sväng till Sofias bod, en underbar liten gårdsbutik med shabby chic-stil. Kan verkligen rekommendera ett besök där

Lavendeltvålar i vackra shabby chic förpackningar, en fick följa med mig hem

Vackra decoupage ägg

Efter loppisrundan tog vi en fika på Gränsö slott. Där vid standen fanns en tjusigt svanpar med tre små duniga bebisar som låg där som en rund liten dunkaka


Sedan blev det en fika på slottscaféet. Citronmarängpaj, mumsigt värre med det syrliga ihop med det söta marängtäcket

På kvällen blev det en promenad bort till campingen. Såhär tjusiga campingplatser finns det på Lysingsbadet i Västervik, verkligen strandnära

Såhär fint var det ute på de små öarna på kvällskvisten

3 kommentarer:

  1. Vilken mysig helg! Idén med stegarna är toppen, den måste jag komma ihåg. Vill du mejla mig din adress för jag har en sak till dig och flickorna. Obs! jag har ny mail adress för den andra blev jag av med när den gamla datorn kollapsade.

    Kramen
    Elna

    SvaraRadera
  2. Så mycket ni hann med. Kul idé med stegarna som växtstöd. Vackra naturbilder på slutet! Min bror bodde i Västervik något år på 70-talet.

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Vilka fina fynd du gjorde hos Sofia har också varit där och handlat av henne...hon har massor med fina saker.

    Var i Gamleby och Västervik igår en sväng ..men då var 2 loppisbutiker stängda.
    Ha en bra kväll
    Kram Rosa

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!