söndag 19 augusti 2012

Smultron, fina tavlor och medeltid

Här kommer mera bilder från våra dagar i Vadstena i helgen

Lite glass med smultron är ju aldrig fel

Det räckte även till frukostfilen

Kan nästan tro att de små grynen läst boken "Dewey - bibliotekskatten". I alla fall förvandlades de till två bokmalar i helgen, som gärna tillbringade tid i bokhyllan.



Flera nya fina tavlor fanns det i ateljen.



Mamma har nog blivit inspirerad av klosterlivet i staden

Denna söta lilla babouska har mina föräldrar hittat på en loppis, titta vilket sött ansikte.

Det var medeltidsmarknad, så inne i Vadstena vimlade det av sköna möer, hästar och gycklare.


En sådan rosa retrovespa skulle jag vilja ha <3



På kvällen var det dags för fika på altanen, med tända ljus.


3 kommentarer:

  1. Vad duktig hon är på att måla!
    Jättefina!

    Skönt med en sån myshelg hemma.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Mums med smultron!! Och vad härligt med medeltiden som du åkte tillbaka till ; )
    Jag hade ju helt missat att jag hade en kommentar från dig på bloggen!

    Svar: Ja jag tycker att du ska skaffa Instagram genast, och så hojtar du till så att jag kan adda dig : ) Instagram är jätteroligt om man gillar bilder! Och du fotar ju mycket och tar fina bilder! Jag tyckte innan att precis alla jag hade på Facebook hade Instagram. Men när jag väl skaffade det så var de inte så många. Däremot får man snabbt andra och nya vänner där ; ) Och de jag redan känner blir fler och fler de med. Det verkar sprida sig som en löpeld ; )

    SvaraRadera
  3. Smultron så himla gott!Söta kissemissar har du också och den skönaste av konstverk. Jag gillade den med mjölkkannorna som har ett lugn i sig Men den andra tavlan är också så fin gillar stilen och färgerna gör den spännande.
    önskar er en underbar fortsättning på sommaren med många glada skratt kram från Kristina

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!