söndag 12 augusti 2012

Ridning, bebisgos och loppisar

På fredagseftermiddagen skulle jag och Linda åka och rida. Men först hem till henne och gosa lite med deras nya kattunge, Zamuraj, 11 veckor. Så len och mjuk, som ett litet mohairgarnnystan.

Hästarna gick i en sommarhage vid Dunteberget. Fölet håller på att tappa sin bebispäls

Linda ryktar sin "Araben", eller Lucky Strike, som han egentligen heter

Jag fick rida quarterhästen Trasan, då Joppe som jag brukar rida var nyverkad och öm



På lördagen var jag och bror på loppisrunda. Först secondhandbutikerna i Tornby, var mest skit denna gång. Då åkte vi ut mot Berg- Ledberg-Kaga, där fanns en superfin loppis. En gammal Skedevidräkt stod i ett hörn, en sådan har jag ärvt efter min mormor

Gulnande gamla notpapper och emaljkrus

Fina tallrikar med blått mönster


Idag har vi slöat här hemma mest. Jag var iväg en sväng på eftermiddagen och fikade med en kompis bara. Ikväll har jag bakat bröd, en färdig mix av ekologiskt och glutenfritt mjöl och fröer. Blandade bara med naturell yoghurt och in i ugnen en timme. Asgott och smidigt, i alla fall idag när det är nybakat.

3 kommentarer:

  1. Härligt med hästar och kattungar! Nybakat är inte dumt det heller.
    Önskar dig en fin vecka,
    carina

    SvaraRadera
  2. Blir lite sugen på att rida när jag ser dina bilder. Red när jag var ung. Och kattungen var ett riktigt litet charmtroll!

    Sensommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Vilken söt liten dunboll. Smidigt med ett bröd som är så lätt att baka och är gott dessutom.

    Ha en fin dag

    Kram Karin

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!