onsdag 22 augusti 2012

Bussresenärer

Idag känns det som höst nästan, imorse var det helt dimmigt ute. Nu är det en helt annan temperatur ute än det var förra veckans, härliga varma dagar. Det som är positivt med hösten är ju alla fina höstfärger, både på kläder och ute i naturen. Nu då jag arbetar i Finspång, under några veckor så åker jag buss. Det roliga med bussåkandet är människorna som också pendlar varje dag. Det är samma trötta skepnader vid busshållsplatsen varje morgon. En gråhårig man berättade att han pendlat till Finspång med buss i 20 år. Tänk, två timmar per dag i 20 år. Det blir några mil det.

En person som fångat mitt intresse är en ung kvinna. Hon har kort lockigt hår i en page, väldigt smal och hårt sminkad. Varje dag läser hon en bok på ryska. Hon hinner knappt sätta sig i bussen, förrän fötterna är uppe på sätet och den tegelstenstjocka boken är uppe. Undrar vad det är för bok? Är den så pass bra eller gillar hon bara att läsa. Kan hon svenska tro? Snart måste jag nog fråga. Hon kommer tro att jag är helt knäpp..

1 kommentar:

  1. Det är klart du måste fråga för nu är jag också nyfiken. Ha en fortsatt fin dag.

    Kramen

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!