torsdag 14 mars 2013

En ny vecka


Det är lite dåligt med bloggandet här, jag har ingen inspiraion alls just nu. Så inget pysslande heller, vare sig med pärlorna eller decoupage. Inte går det plantera blommor heller, vilket jag hade gjort förra året den här tiden. Då hade vi en vecka med sol och värme, men i år är det nu över tio minus..*Gnäll och pip*


Det har i alla fall hänt lite roliga saker, jag har varit ute och ätit tapas med mina väninnor en vanlig tisdagskväll. Så mysigt och så gott.


Sedan har vi ridit en sväng i solen, det har varit svårt att rida nu ett tag på grund av all is och att Lindas häst är skadad. Men nu finns det en islandshäst som hon kan fräsa runt på. Lilla Tingeling solade så fint, hon kom och jamade då hon såg mig. Så söt! Det är så synd att hon inte kan få bo här hos oss.

Det är en ny häst i stallet, en vacker paint. Ser ut som en riktig indianhäst och så har han blåa ögon. Så himla vacker!

Sedan har jag myst massor med mina små gryn såklart, Pixie ligger allra helst på min mage. Hela dagarna om hon fick bestämma, vilket blir lite svårt. Men visst är det trivsamt.


Idag har lilla Busan fått bada, vilket inte alls gillas. Inte gillar de klippmaskinen heller, nästan så de protesterar mer då jag klipper än då jag kammar tovorna. Hm. Men efter badet så låg det lilla knytet på min mage och torkade under en filt. Då började hon spinna. Det kan låta fånigt att jag tycker att det är en stor sak, men då vi fick hem Busan så gick det inte ens att hålla katten. Så från det till att hon ligger och spinner på min mage det är ganska stort. Det värmer i hjärtat.

Medan vi kammade och fönade Busans päls, passade Pixie på att sola lite. De lägger sig i alla solfläckar de kan hitta här hemma, tror nog att de saknar värmen med.

Sedan en fråga till alla som ha blogger, hur ändrar jag storleken på bilderna? De visades större förut...

5 kommentarer:

  1. Härligt att gå ut och äta en vanlig veckodag. Det brukar inte vara så mycket folk då.
    Fina bilder från stallet och lilla Tingeling.
    När jag lägger in bilder så kan jag ändra storleken genom att klicka på dem och sedan ändra till ett större format.

    Må så gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Så gott med tapas. Det har vi ätit när vi har varit i Linköping. Fina bilder på de små grynen. Jag tror det beror på vädret att inte inspirationen infinner sig på samma sätt som tidigare.

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Ooo så gott det såg ut det där! Och vilken fiiiin indianhäst, med blåa ögon dessutom! Den skulle man ju verkligen vilja fota :D

    Kram Linda och Poppis som också njuter av vårsolen :)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Så god mat och gullig djur foton.
    Jag försöker hålla igen men i kväll ska jag äta gott i alla fall.
    Ha en fin helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Det är ju sådär.
    Inspirationen går i perioder och just nu känns det som att man längtar mest efter våren.

    Så härligt att vara i stallet!
    Bara lukten av häst väcker myskänslor=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!