onsdag 9 januari 2013

Årskrönika - Mars

Nu är det dags för mars månad i min lilla årskrönika. Nu börjar det se ljusare ut och
jag har börjat pyssla på balkongen. Blommor, fikamys och solsken. Nu när jag tänker efter hade vi ju faktiskt en släng av försommar redan i mars förra året? Härligt! Hoppas det kommer så tidigt i år med,då känns inte vintern så hiskeligt lång :-)


Flickorna var såklart med och fikade därute, Pixie började gilla muffins. Det är annars mer Busans grej med all typ av godsaker, såsom chips, pop corn, sockerkaka och dessert-ostar :-)

Lampan jag började spraya på i februari blev klar, med ny skärm och allt. Den gjorde jag av en gammal kjol. Så himla piffigt av mig, fniss. Himla kul detta att se tillbaka, mitt år har nog inte varit så trist som jag har trott.


Påsken närmade sig och jag köpte söta stickade små mohairhattar av duktiga Elna. Pixie gillade de små hattarna och började genast att leka med dem såklart.Vill du titta på mer av hennes fina hantverk, så finns länken till hennes blogg i min blogglista.

Jag köpte min allra första vintageklänning på Nostalgi Mix. Den var för liten då jag kom hem, men det skulle jag minsann lämna in och fixa till.... hm. Fin är den i alla fall. Det roliga med detta är att igår var jag på Third avenue vintage clothing, här i staden. De har helt bedårande små klänningar från USA. Jag har provat flera stycken, senast igår, men jag kan verkligen inte ha dessa klänningar. De är för små i livet, trots min minimala byst. Synd, för de är sååå fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!