tisdag 20 december 2011

Lucka nummer 19



Under lucka nummer 18 i Emily Dahl-kalendern, gömmer sig en vän som jag känt sedan jag var nyanställd i godisbutiken. Vi började där samtidigt, på endast 50 timmar i månaden. Året var 2005, tror jag då Cissi och jag lärde känna varandra så. Nu har jag berättat om henne tidigare, men denna lucka handlar om "Berätta om en vän som bor en bit bort", och det är nog bara Cissi som bor längre bort. Alla andra har jag på behörigt avstånd. Hon tog nämligen sitt pick och pack och flyttade till Avesta. Där bor hon nu i ett superfint hus med sin pojkvän och deras lilla hund.



Hon har en speciell fingertoppskänsla som gör att hennes hem alltid är så himla fint, man vill bara flytta in direkt. Det spelar ingen roll om det är ett hus eller lägenhet. Vi är lika loppisgalna båda två också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!