torsdag 11 juni 2009

Vacker epok

Idag efter jobbet så träffade jag mina "Oriflametjejer" på Steves för lite tjejsnack och en trevlig kväll. Det fanns plats på uteserveringen men kallt var det, var är sommaren? Det blev kycklingfilé och klyftpotatis med aioli och tzatziki. Så himla gott! Tryckte i mig allt utom 4 potatisbitar. Sen bar det iväg till Espresso house för chai the och chokladboll. nu står magen i 4 hörn.

Gick förbi inredningsbutiken Epok påväg till fiket, helt underbart skyltfönster med vitmålade möbler med rostyg och keramikmuggar. En sån gammal kökssoffa som jag vill ha och en stol och bord. Bara ville gå in och sätta sig där och dricka the i dom. Måste gå dit en dag och se vad de kostar.

Känns numera enklare att köpa färdigrenoverade möbler då det var sånt elände att måla och fixa skrivbordet. Tappat sugen lite måste jag erkänna, inte så bra innan skänken är målad. Den lär vara ännu svårare få till bra med, med alla snirklar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!