lördag 23 maj 2009

Lekstugan nummer ett

Sitter på uteplatsen, dricker cola zero och är trött efter jobbet. Grannarna mitt emot har fortfarande sol på sin uteplats, på vår sida försvinner den vid ett tiden på dagen. De dricker rödvin tillsammans, jag sitter själv.

Inte för att verka avis alltså, men just nu önskar jag att jag satt på den sidan i solen med ett glas vin i handen. Här får jag väl dricka te, inte direkt varmt i skuggan. Katterna ligger under dyngsura buskar, det har ju trots allt regnat heeeela veckan. Blir som små lergubbar då de kommer in. Tur dom är söta lergubbar! =)

På jobbet var det kaos som vanligt på lördagar. Fast ett lustigt kaos lugnt först sen kom alla på en gång, då jag var ensam i butiken. Alla känner av med sina små tentakler: Aha! Nu är dom bara en därinne, låt oss gå dit och beställa allt som tar lång tid att göra! Kaffe latte tar ju längre tid än hälla upp en kopp kaffe, det tar vi!

En mamma med sina två väldigt små barn, handlade för typ 150 kr. Alltså mest styckbitar, klubbor, remmar, kolor och små, små enkrona bitar.
-Mamma, varför plockar tanten upp allt ur påsen?
Hm ja det kan man ju undra, det undrade nog resten av kön oxå som nu slingrade sig genom hela butiken. Åtåligt suckandes för bion börjar ju nu! För att inte tala om glasskön, de som säger det aldrig är kö hos oss, vet inte vad de pratar om alls!!
Ungefär samtidigt som mammans nu väldigt rastlösa barn började riva och plocka i alla plastskedar till glassen så var kön nära nog till affären mittemot.

-Mamma, titta vilka fina! Säger hon o ler med hela ansiketet och håller i en hel näve med skedar i alla färger.
-Lägg tillbaka dom där, säger mamman, lite trött, hon har inte sett (brytt sig om) att barnet rivit där ett bra tag.
- Det behövs inte säger ja, nu kan vi ju inte använda dom ändå.
Alla kanske inte tycker att ditt barns dregel är lika gulligt som du tycker, tänker jag i mitt stilla sinne. Problemet är bara att under tiden jag fortsätter att kolla vad alla andra hundra olika godisbitar kostar så lägger barnet tillbaka skedarna så nu är det bara att slänga alla då, hahaha! Alltså jag gillar mitt jobb, men lördag i en godisbutik är detsamma som att ha alla fingrar i kakburken samtidigt och bli klämd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!