fredag 25 februari 2011

Rosengården och Lilla Harmoniboden

I dag var jag på Lilla Harmoniboden i Mjölby. Där fanns massa fina saker, ljus i olika färger och dofter och superfina rostavlor på canvas. (men vart skulle de få plats?) De hade denna söta termometer...
Och en superfin skrivbok. Nästan synd att skriva i den så får ha den till något speciellt. Köpte även lite te så summan översteg 200 kronor, då är jag med i utlottningen av en solresa. Vore ju väldigt nice att vinna det....

I går var jag på ett jobb i Skänninge, då slank jag in i den superfina butiken Rosengården där. Köpte en fjäderpenna (dock vanlig bläckpenna i) som någon stackars tjej suttit och gjort för hembygdsgårdens räkning. Kostade 20 riksdaler, som gick oavkortat till Skänninge hembygdsgård... Pärlgrejen är en ljusdekoration...

som man kan ha såhär. Jag ska dock ha den på ett smalare ljus sedan, ville bara visa. Har man vägarna förbi är det helt klart värt ett besök på dessa mysbutiker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!