lördag 1 januari 2011

Nytt år, gamla funderingar

Sådär, nu var det ett nytt år igen. Får vi se vad det för med sig.
2010 var året som Pixie löpte som en tok, parades och fick föda små döda bebisar. Jag hoppas verkligen att hon får ett bättre år 2011. Men hon fick också en ny vän, när lille Vinston flyttade in på gården. Busan var lagom road av både Vinston och Pixies löpande.
Men 2010 var också året som jag blev färdig journalist och började jobba med det så smått. En gammal dröm som gått i uppfyllelse på äldre dagar. Under 2011 hoppas jag på ännu mer skrivjobb.
En annan sak som hänt under året är min passion för shabby chic och loppisar. Mycket möbler har handlats och ännu fler har målats vita. Peter sliter sitt hår och hemmet blir mer än fullt. Kanske 2011 är året då vi flyttar till större eller rensar ut? Drömmen om ett hus finns allt i våra tankar.
Ett bröllop står inför dörren 2011. Jenny ska få sin Fredrik i ett gnistrande vitt vinterbröllop, efter att han gick ner på knä och friade på alla hjärtans dag 2010.
Det har hänt ganska mycket under året som gick, nu när man tänker efter. Just då tycker man att det händer ju aldrig nåt, men nu i efterhand går det sitta och summera ganska stora händelser som har flytit förbi, då dagarna har blivit månader och månaderna har blivit ännu ett år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!