fredag 2 juli 2010

Premiärdopp och loppisar


Söta blå lobelior på ett gammalt symaskinsbord, en fin dekoration vid klosterfiket i Vadstena. Där åt vi supersmarrig ekologisk glass. (väärldens minsta kulor dock)
Varamons glittrande vatten
Sött tårthus i Varamon, snickarglädje som ser ut som tårtpapper på ett rosa sött hus. Gulligt! Ligger precis vid vattnet med givetvis... Vi gick en runda och tittade på alla fina hus som ligger där. hamnade på en loppis som sålde fina gamla stegar. Tyvärr ville hon ha lite för mycket för dem.

Solar mina vita tassar

Idag har jag äntligen fått stoppa i min kropp i de svalkande vågorna på Varamon. Så skönt det var i vattnet! Blev ett kvällsdopp där efter att jag och min bror varit på loppismarknad i Vadstena och gått runt på gatorna där och smält bort. Kändes som hjärnan skulle börja koka eller något. På förmiddagen var det grannfika och målaren blev klar i köket. Jippie! Men nu är beställningen på nya luckor borta istället, grr! Blir aldrig klart där känns de som.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!