onsdag 13 januari 2010

Sabla tåghelvete och bussfan

Att pendla till och från Mjölby är ju en upplevelse utöver det vanliga. Först åka buss till stationen. Det är ungefär som i grekland, bussarna kör då de känner för det. Dumt att gå efter en tabell, sen är de proppfulla så man får stå som packade sillar. Idag så var det extremt, först dök inte bussen upp som vanligt. Hade nytvättat hår som måste varit lite fuktigt än, för håret blev till istappar ´då jag fick stå där och vänta. Sedan var chauffören dessutom folkilsken och gapade på alla som stod upp, däribland jag. "gå längre bak i bussen det finns minsann plats"! Givande att vråla om det då vi snart ska gå av och det ingen mer hållplats är att stanna på?

När vi väl kom till station så hade tåget givetvis gått, det väntar ju inte direkt på dessa bussar som verkar komma och gå som de vill. Var likadant igår, men då hann jag med tåget ialla fall. Nu hade det gått för tio minuter sedan. Bara att vänta på nästa, utomhus för i väntsalen var det packat med folk. Nu började det sticka i fötterna och håret vågade jag knappast röra för då skulle det väl brytas av.

Givetvis var det tåget försenat också! De skickade in ett extra tåg som skramla, och gnissla och pep. Gammalt som gatan men det tuffade på så glatt ändå. Klockan nio var jag framme, skapligt sen! Men det slutar inte där. För då jag skulle hem så var ALLA tåg inställda, på grund av fukten och kylan. Fick åka en buss hem som åkte gamla vägen och trasslade in på alla stationer så jag kunde inte gå av då jag var hemma utan fick åka ner till station och vända först. tog dubbelt så lång tid att åka hem också, mot vad det brukar. Precis som på morgonen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!